Uutiset

17.1.2022

ABC-mobiilissa käyttöön uusi tunnistautuminen 17.1.2022 alkaen

ABC-mobiilissa käyttöön uusi tunnistautuminen 17.1.2022 alkaen

 

Jos olet ABC-mobiilin käyttäjä, saat ABC-mobiilin yläreunaan oranssin ilmoituksen "S-ryhmän tunnistautuminen on uudistunut! Jatka viimeistelemällä S-käyttäjätilisi ja varmistat sujuvan asioinnin jatkossakin.".

Painamalla oranssia ilmoitusta, sinut ohjataan varsinaiseen S-käyttäjätilin käyttöönottoon ja se voi näkyä sinulle kahdella eri tavalla:  

  • Jos olet jo aiemmin reagoinut ABC-mobiilissa syksystä 2021 lähtien olleeseen oranssiin ilmoitukseen ja vahvistanut sähköpostiosoitteesi ennakkoon, sinut pystytään siirtämään S-käyttäjätilin käyttäjäksi "parilla kilkkauksella". 

  • Jos et ole ennakkoon vahvistanut sähköpostiosoitettasiniin nyt on sen aika. Seuraa näytölle tulevia ohjeita ja toimi niiden mukaan. 

 

Jos olet uusi ABC-mobiilin käyttäjä, S-käyttäjätilin käyttöönotto tehdään ABC-mobiilin rekisteröinnin yhteydessä. Seuraa näytölle tulevia ohjeita ja toimi niiden mukaan. 

 

 

 

Mikä S-käyttäjätili on?

S-käyttäjätili korvaa S-tunnukseen perustuvan tunnistusratkaisun, jolla kirjaudutaan esim. Omalle S-kanavalle ja S-ryhmän verkkokauppoihin. S-käyttäjätilillä tunnistaudutaan jatkossa laajasti S-ryhmän verkkopalveluissa.

S-käyttäjätilin käyttöönotto on aloitettu S-ryhmän digipalveluissa vuoden 2021 aikana ja käyttöönotot jatkuvat vuonna 2022. Samalla S-tunnuksen käyttö tulee päättymään.

Miksi S-ryhmällä on niin monta kirjautumissysteemiä käytössä? Mistä tiedän, millä kirjaudun minnekin?

S-tunnukseen perustuva tunnistusratkaisu kaipasi teknistä päivitystä. Tässä yhteydessä päätimme uudistaa tunnistusratkaisumme ja jatkossa S-tunnuksen sijaan digipalveluihimme kirjaudutaan S-käyttäjätilillä. Kirjautumisvaihtoehtoina tarjotaan verkkopankki-tunnistautumista, mobiilivarmennetta tai S-käyttäjätilin tarjoamaa sähköpostiosoitteella kirjautumista. Käyttäjä voi itse valita haluamansa tunnistautumistavan tarjolla olevista vaihtoehdoista.

Milloin S-käyttäjätili on käytössä kaikissa palveluissa?

S-käyttäjätili laajenee laajasti S-ryhmän verkkopalveluihin vuoden 2022 aikana.

Mistä saan S-käyttäjätilin?

Jos sinulla on jo olemassa S-tunnus, niin sinulle luodaan S-käyttäjätili siinä vaiheessa, kun käyttämäsi S-ryhmän digitaalinen palvelu siirtyy käyttämään S-käyttäjätiliä. Esimerkiksi ABC-mobiilin yläreunaan ilmestyy oranssin värinen info-palkki näytön ja siinä teksti: "S-ryhmän tunnistautuminen on uudistunut! Jatka viimeistelemällä S-käyttäjätilisi ja varmistat sujuvan asioinnin jatkossakin." Painamalla tätä info-palkkia ja seuraamalla ohjeistusta, saat käyttöösi S-käyttäjätilin.

Jos sinulla ei ole olemassa olevaa S-tunnusta, niin sinulle luodaan S-käyttäjätili siinä vaiheessa, kun otat käyttöösi S-ryhmän digitaalisen palvelun, jossa S-käyttäjätili on otettu käyttöön tai voit ottaa sen käyttöön S-käyttäjätiliin osoitteessa: S-käyttäjätili (s-ryhma.fi).

Voit tunnistautua muihin S-ryhmän digitaalisiin palveluihin S-käyttäjätililläsi.

 Sinun ei tarvitse olla asiakasomistaja luodaksesi S-käyttäjätiliä.

Voinko kirjautua palveluun S-tunnuksella?

Et voi tunnistautua S-tunnuksella S-ryhmän digitaaliseen palveluun sen jälkeen, kun palvelussa on otettu käyttöön S-käyttäjätili.  

Mitä syitä voi olla, että S-käyttäjätilin luominen ei onnistu? 

Tällöin olet todennäköisesti jo vahvistanut sähköpostiosoitteesi.

Kuinka kauan vahvistamisen yhteydessä lähetettävä vahvistuskoodi on voimassa?

Vahvistuskoodi on voimassa kerrallaan 10 minuuttia.

Voiko tulla tilannetta, että minulle lähetetty vahvistuskoodi ei toimi? Miten minun pitää silloin toimia?

Voit yrittää syöttää vahvistuskoodin kolme kertaa vahvistaaksesi sähköpostiosoitteen. Mikäli oikeaa koodia ei syötetä, tulisi sinun odottaa 10 minuuttia. Voit tilata uuden vahvistuskoodin uudelleen kolme kertaa, mikäli et ole yrittänyt syöttää vahvistuskoodia aiemmin. Tämän sinun tulisi odottaa 10 minuuttia, ennen kuin voit tilata jälleen uuden koodin.

Olen kirjautunut aiemmin ABC-mobiilin pankin verkkopankkitunnuksilla /mobiilivarmenteella. Miten minulle käy S-käyttäjätiliin siirryttäessä?

Jatkossa sinun tulee kirjautua ABC-mobiiliin S-käyttäjätiliin vahvistamallasi sähköpostiosoitteella ja sähköpostiisi toimitettavalla kertakäyttöisellä koodilla. Koodi vaihtuu jokaisella kirjautumiskerralla.

Pankin verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella kirjautuminen ei ole mahdollisia jatkossa.

Saanko Bonusta, jos käytän S-käyttäjätiliä?

Kun lisäät S-Etukortin asiakasomistajanumeron S-käyttäjätilillesi tilin luonnin yhteydessä, Bonukset kirjautuvat verkkomaksuissa automaattisesti.

Jos et lisännyt Bonuskortin tietoja vielä kirjautumisvaiheessa, voit muokata tietojasi kirjautumalla S-käyttäjätiliin osoitteessa: S-käyttäjätili (s-ryhma.fi)

S-käyttäjätilin tietoja voi muokata Omat tiedot -näkymästä.

Olen unohtanut käyttäjätunnukseni, miten saan sen tietooni?

Käyttäjätunnuksesi on sähköpostiosoitteesi. On tärkeää käyttää samaa sähköpostiosoitetta eri S-ryhmän palveluissa ja varmistaa täten, että sisäänkirjautuminen onnistuu helposti samalla sähköpostiosoitteella ja sinne toimitetavalla kertakäyttöisellä vahvistuskoodilla.

Miten vaihdan salasanani?

Et tarvitse salasanaa kirjautuaksesi. Saat kertakäyttöisen koodin sähköpostiisi jokaisella kirjautumisella.

Mitä tietoja S-käyttäjätiliin tallentuu?

S-käyttäjätili tallentaa seuraavat tiedot: Etu- ja sukunimi sekä puhelinnumero.

Lue lisää S-käyttäjätilin käyttöehdoista.

Tietojenkäsittelyn perusteet löytyvät tietosuojaselosteesta.

Voit halutessasi lisätä asiakasomistajatiedon S-käyttäjätiliisi.

Mistä voin muuttaa tietojani?

Kirjaudu S-käyttäjätiliin osoitteessa: S-käyttäjätili (s-ryhma.fi)

S-käyttäjätilin tietoja voit muokata siirtymällä käyttäjätiliin Omat tiedot -näkymästä.

Tein S-käyttäjätilin väärällä sähköpostiosoitteella. Miten voin vaihtaa osoitteeni?

Kirjaudu S-käyttäjätiliin osoitteessa: S-käyttäjätili (s-ryhma.fi)

Voit vaihtaa sähköpostiosoitteesi Omat tiedot – näkymästä.

Olen menettänyt S-käyttäjätiliin liitetyn sähköpostiosoitteen hallinnan, enkä saa haltuuni kirjautumiskoodia. Mitä teen?

Ole hyvä ja ota yhteyttä asiakaspalveluun. Valitse palautteen aiheeksi asiakasomistajuus, S-Etukortti ja Bonus.

Näytä kaikki